Assalamualaikum dan salam sejahtera. Reen nak cakap sikit ni , dekat blog reen ni korang tak boleh tekan button right so kalau korang nak copy resepi or pape korang boleh highlight then tekan Ctrl + C . Okey itu sahaja terima kasih dan jangan lupa untuk follow reen okey . :)

27 February 2014

Remember - 기억







Seorang sahabatku mengingatkan aku :

Menyendiri lebih baik daripada berkawan dengan orang yang buruk akhlaknya , dan bergaul dengan kawan yang soleh lebih baik dari menyendiri. Berbicara tentang perkara yang baik lebih baik daripada berdiam dan berdiam lebih baik daripada berbicara yang buruk.   
(HR. Al Hakim) 

Dia berkata lagi :

Hubungilah orang yang memutuskan hubungannya dengan kamu dan berilah (sesuatu) kepada orang yang enggan memberimu. Hindarikan dirimu dari orang yang menzalimi kamu. (ertinya , jangan menghiraukan orang yang telah menzalimi kamu). 
(HR. Bukhari) 

Tengok betul-betul !! Jangan menghiraukan bukan menghiraukan. So kita perlulah saling memaafkan antara satu sama lain . Jangan orang terjun parit kau pon nak terjun parit , tu memang tak betul la sampai bila-bila takkan berdamai. Kalau ada masalah kita selesaikan dengan cara elok. Jangan orang berkasar kita pon berkasar. Memang tak dinafikan reen pon macam tu , jadi kita kenalah saling ingat-mengingati antara kita.

Tak elok kalau kita bermusuh lama-lamakan ?? Tak elok kalau kita bermasam muka antara kita kan ?? So ingat-ingat la you all..  :)

Assalamualaikum. Bye.

Salam sayang , reen.


No comments:

Post a Comment

::Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera::
::Sila tinggalkan komen anda disini::
::Boleh reen tengok blog korang jugak::