Assalamualaikum dan salam sejahtera. Reen nak cakap sikit ni , dekat blog reen ni korang tak boleh tekan button right so kalau korang nak copy resepi or pape korang boleh highlight then tekan Ctrl + C . Okey itu sahaja terima kasih dan jangan lupa untuk follow reen okey . :)

06 May 2016

Kenangan VS realiti


.. ASSALAMUALAIKUM ..

Past:  

Aku tak tau kenapa tertibe teringat zaman pra dip pulak.  Siapa yang pernah masuk pra dip atau ada kenalan yang pernah ke pradip confirm you gais know about that.  Siapa yang tak  pernah dengar pulak confirm cakap

What is pradip?
Macam mana pradip tuh?
Busy macam diploma jugak ke?

The answer is nope.  Seriously tak sebusy diploma.  Terlampau banyak space untuk ko lenggang kangkong but evenia pradip tak semestinya tak yah berusaha atau kerja keras like diploma.  Still kena jugak study bagai ni, ada quiz bagai.  Assignment pon ada tapi tak la sebusy assignment and presentation time diploma.  Just macam tempat aku *lendu,Melaka* yang pradip ni banyak diketengahkan pergi join event sebab yelar kitaorang yang paling banyak masa free.  :’)

So now bila dah masuk diploma selalu jugak teringat zaman pradip sebab time tuh tak banyak subject yang kena bawak, tak banyak quiz, tak banyak presentation, midterm bagai ni.

But aku bersyukur sebab dari pradip la aku sampai ke diploma sekarang.  Kerana pradip la aku tak berapa terkejut sangat time diploma.  Sebab time pradip budak bilik depan kiri kanan aku kebanyakkannya diploma so time diaorang busy bagai so aku nampak apa yang bakal aku lalui if aku sampai ke diploma.


my girls, my love, my sweetheart, my everything, my favorite girls


my classmate time pre-diploma, MPD0021F


my geng, favorite geng  :') 


Reality: 

Life sebagai student in university tak la mudah.  Bukan senang kita nak duduk atau capai target yang kita dah buat.  Kita kena banyak berusaha untuk mencapai semua itu.  setiap kali sem bakal bermula dalam fikiran aku dah banyak berfikir….

Macam mana subject next sem?
Mampu ke aku buat?
Mampukah aku laluinya. 

Dan setiap kali week kemuncak yang mana time itu banyak assignment nak kena submit, quiz, midterm, presentation bagai.  Hah time tuh jangan kata kenapa aku akan menangis.  Yelar aku takut aku tak boleh buat yang the best sebab itu semua main markah.  Kalauaku tak mamp;u buat aku takut sangat time final aku tak dapat perform sehabis baik.

Dan setiap kali result exam keluar time itu la aku rasa macam cacing kepanasan.  Series tak senang duduk gila.  Tipu la kalau ada orang yang always relax even dia budak dekan sekalipun mesti debaran itu akan terasanya.  So apetah lagi aku yang tak seberapa ni.  Kalau semua lepas itu rasa Alhamdulillah sangat, rasa nak menangis pon ada sebab akuanak sulung so kena buat yang the best for my parent and bagi contoh yang terbaik untuk adik-adik yang lain.


my girls in diploma, my favorite girls, always help me in subject i lemah sesangat terutama elc :'(


my classmate, MBM118_F since part one InshaaAllah until part five
*dekat gambar ni juga ada our lecture taw, our PA


my baju faculty, Office Management in Lendu, Melaka.

InshaaAllah gais kalau tak ada halangan dan diizinkan Allah kita semua akan habis together. Tidak kira la my classmate time prediploma ataupon time diploma. Aku doakan kita semua berjaya didunia serta diakhirat.  Amen~

No comments:

Post a Comment

::Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera::
::Sila tinggalkan komen anda disini::
::Boleh reen tengok blog korang jugak::