Assalamualaikum dan salam sejahtera. Reen nak cakap sikit ni , dekat blog reen ni korang tak boleh tekan button right so kalau korang nak copy resepi or pape korang boleh highlight then tekan Ctrl + C . Okey itu sahaja terima kasih dan jangan lupa untuk follow reen okey . :)

24 July 2013

Ramadhan

Assalamualaikum,.

Hai guys, hari ni 15 ramadhan 1434 hijrah maksudnye dah hampir 15 hari kite berpuase. Kepada yang belum tertinggal puase tu teruskan usaha anda kerana ALLAH okey ;) . Okey look ramadhan adalah penghulu segala bulan dan pada bulan ramadhan juga telah diturunkan Al-Quran malahan bukan itu sahaja pada bulan ramadhan jugak terdapatnye malam lailatulqadar yang penuh keberkatan. Wahhh, untungnye kalau kite dapat mengerjakan ibadat pada malam tu. Kan guys?? Hah reen terlupe lagi satu perkara, pada bulan ramadhan jugak adanye solat terawih. Look just dalam bulan ramadhan je kite dapat melakukan semua ni, setahun hanye sebulan je guys..

Nak tahu lagi satu perkara?? Reen ade terbaca satu artikel ni. "Sehari kita berpuasa di jalan Allah, akan dijauhkan wajah dari api neraka selama 70 tahun." See.. Untungkan, tengok bertapanya sayangnye Allah kepada hambanye. Okey ade lagi keratan artikel yang reen bace. Okey tengok k ayatnye "Sesiapa yang berpuasa dengan penuh keimanan kepada Allah, sesungguhnya telah diampunkan dosa-dosanya yang lalu"-Muslim. Artikel ni kalau korang perasan hampir sama dengan artikel yang lagi satu tu tapi kalau korang tengok betul-betul ade bezakan? terutama dari segi ayat la. Hehehehe.


"LAILATUL QADAR ialah satu malam daripada malam-malam bulan ramadhan. Ia merupakan malam yang penuh dengan keberkatan dan kemuliaan."
Hah.. Ni la reen kata tadi untung kalau kita dapat beribadah pada malam lailatul qadar.

Setiap hari khamis malam jumaat, tumbuhan dan haiwan tidak berhenti-henti berzikir kerana takut jika keesokkan harinya adalah kiamat. 
Okey ni memang tak ada kene mengena dengan ramadhan tapi reen cuma nak share dengan korang je,, jangan mara okey :'(

Okey la guys, reen nak undur diri dulu ni. Bubbye..  :)

~Reen~




No comments:

Post a Comment

::Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera::
::Sila tinggalkan komen anda disini::
::Boleh reen tengok blog korang jugak::